.Awesome Blogger.

Showing posts with label wayang~. Show all posts
Showing posts with label wayang~. Show all posts

Saturday, December 17, 2011

.Review Arthur Christmas & Sengkuang Sambal.




salam semua dan morningggggg! :D

ehh dah hujung minggu...ada plan nak keluar ke?heee..

semalam kakak Ira cuti, jadinya kami ke IOI Mall untuk tengok wayang dengan sepupu Ira yang ada kat rumah ni..sepupu Ira ni yang sibuk nak tengok Arthur Christmas...jadinya kitaorang layan je..


pic soure : Mr Google


Tajuk : Arthur Christmas
Jangka Masa : 1 jam 40 minit
Genre : Komedi + Family
Actor : James McAvoy, Hugh Laurie, Bill Nighy and many more

Ira bagi 3.9 bintang dr 5 bintang..hee...eh lupa...3D tau so best laa sebab terasa macam kita yang jadi pelakon..kekeke...bila santa klaus naik atas awan rasa macam gayat..hehee ;p..tapi standard la bila dah tajuknya Christmas mestilah berkisah tentang tu...jadinya agak klise la cerita tentang Santa Klaus, kanak-kanak yang berharap Santa Klaus hantar hadiah kat rumah melalui serombong, bola salji, orang salji..heee..masa Ira tengok ni semua orang kagum dengan cara Santa Klaus ni hantar hadiah kepada kanak-kanak di seluruh dunia....siap ada askar beribu-ribu lemon lagi....haaa nak tahu??sila tengok..;p...tapi yang penting memang ada mesej kekeluargaan...boleh la bawa anak2 atau adik2 tengok..seronok!


malam tu Ira ke Uptown dekat area rumah Ira pula..terjumpa ni..

Sengkuang Sambal!

pic soure : Mr Google


masihkah korang ingat?hee...tapi yang Ira beli kacangnya lebih halus dan comel daripada gambar ni...wahh sungguh mengenang memori kalau ingat masa makan sengkuang ni...zaman Ira sekolah rendah tau..zaman awal 2000...:)..dulu berapa sen je....tapi semalam Ira beli..RM1.50! huuui...memang zaman betul-betul dah berubah...nasib baik besar sengkuang yang Ira beli tu...

selamat berhujung minggu!


Wednesday, July 13, 2011

. TIKET WAYANG FREE DI SINI .




nak tengok wayang percuma???

tak perlu tiket apatah lagi wang..hee..

sesuai la untuk student sengkek mcm Ira ni..:P

cume perlukan lappy dan line internet yang stabil..

filem-filem 2011 secara percuma boleh tengok kat link bawah ok...

selamat menonton!






























Saturday, May 28, 2011

. Ending --> Not Bad .







Akhirnya..


Berkesempatan juga menonton cerita ni..


Walaupun banyak komen yang menyatakan tak best lah best la tapi for me, not bad..


Sekurang-kurangnya tahu apa ending dia kan..hee..


Ok apa sampai ke tua..anak-anak pon dah besar..


Lepas ni dah tak ada Nur Kasih dah..:P


Bagi Ira 3/5 *..


Rasanya kalau tak ada scene kat Jordan tu ( time keretapi berlanggar ), movie ni jadi biasa2 sahaja..


Tapi so far ok lah..not bad..tapi Ira tak nangis pon walaupun ada part yang macam menusuk kalbu..


Nasib baik tak bawa tisu..kui2


Ira tengok malam tadi..kul 9.30 pm..with my sis..


Masih ramai juga walaupun dah seminggu cerita ni ditayangkan..


Siapa yang nak tengok Kungfu Panda memang seelok2nya booking dulu la..hee..Pirates of Carribean pon sama..sebab sangat ramai orang yang beratur nak tengok cerita ni..


So selamat ke panggung..:P


P/S : Ira suka lagu ni

Sabhie Saddi feat Helena – Tanpamu


Wednesday, April 22, 2009

. Shhh..Jangan Tegur .



hari ahad yang lepas..

19 april 2009..

me , keyrie, nad, dayah mangsor, dayah mustafa n asmeda jalan2 ke bandar hilir..

sebelum ni mmg dah plan nak tengok wayang..

they all kata nak tgk " jangan tegur " so ikut je la kan..

mula2 sampai kami gi carrefour dlu beli tiket wayang..

kami pilih pukul 2.20..tu je masa yg sesuai coz bley mkn n solat dlu..

disebabkan ada pc fair n ada yang nak beli RAM, kami pon gi la MP smentara nk tnggu kul 2.20 kan...

nad tgk cerite lain sbb dia da tgk cerita ni dengan boypren dia..huhu..

dia sanggup tu tgk sorang2..cte ape ntah..kami berlima je yg tgk cerita jgn tegur ni..

dia ckp slmt terkejut2..iye ke??mula2 cam xcaya je sbb cerita malaysia bukannya thriller sgt kan..

tapi bile da tgk..

huwaaa...

actually...

xderla takut sgt..

tp sound effect mmg sangat kuat la..huhu..

disebabkan me mmg penakut..ms mula2 mmg agak menyeramkan, rasa cam nak kuar je..hahaha..ntah ape2 kan...tapi nasib baik xkuar...tgk gak tapi tutup mata ngan jari..hehe

bukan ape..

takut la masa nenek dia yang dah meninggal n ada kat ruang tamu tibe2 je bangun n duduk..huhu..

ms tu mula la fikir bukan2..

dalam cerita ni julia ziegler seksiii!!!isk2...

tapi cam xlogik ckit la cerita ni...

ada ke ustaz yang amalkan ayat2 suci al-quran guna kemenyan ngan limau nipis??

pelik je..huhu..

nak di jadikan cerita kan..

camtu pon jadi..

ape2 pon..kira cerita ni agak ok la dr cerita seram yang lain2..

coz mampu membuatkan kami menjerit2 dalam wayang tu..hehe..

congrats la kepada pierre andre di atas percubaan ( yang ke bape ek?? )..

keep it up..

so..

selamat menonton kepada yang nak menonton..=D

sokonglah wayang Malaysia...huhu




. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails