.Awesome Blogger.

Wednesday, December 9, 2009

. Moga Allah Membalasnya .




hari ini adalah hari yang paling malang buatku..

semenjak berurusan di pejabat pos selama ini tak pernah lagi ianya terjadi..

bukan di pejabat pos sahaja..di bank atau di mana-mana kaunter yang memerlukan nombor giliran..

mata ini walaupun rabun namun tidak BUTA lagi..

bukan apa..


sikap dan perkataan yang digunakan oleh 'pegawai' yang ada kat pejabat pos tu..

tempatnya biarlah rahsia..huhu..

bukan semua..tapi sebahagian kecil..

pernah juga berurusan di sana..tapi layanan sangat baik walaupun s
y bertanyakan banyak soalan kepada 'pegawai' terbabit..buat beliau..terima kasih banyak2..

tapi tadi..

kalo diikutkan memang tak nak pon pergi ke sana..


tapi disebabkan lesen L yang hampir tamat n ujian JPJ yang belum dijalankan..terpaksa juga ke sana...dengan cuaca yang panas dan bahang memang menyebabkan diriku yang panas dan menggelegak bertambah2 panasnya..

dipendekkan cerita..hanya ada beberapa orang yang berurusan di kaunter..sy
pon terus ambil no giliran dan terus duduk walaupun no akan dipanggil selepas itu..maklumlah kerusi banyak kosong..sambil membalas mesej di hp..:(

kemudian nombor sebelum nombor sy dipanggil tetapi tiada orang yang bangun..sy pon terus bersedia untuk bangun apabila nombor sy dipanggil tetapi apabila nombor sy di
panggil ada seorang auntie berketurunan india bergegas bangun seperti telah ketinggalan nombor..sy pon memahami bahawa nombor gilirannya adalah sebelum giliran sy..sy pon terus bangun dan duduk di kerusi di belakang auntie yang sedang berurusan di kaunter nombor 1..

kemudian auntie tu selesai berurusan lalu sy terus bangun dan bergerak setapak ke kaunter n terus menghulurkan Lesen..tib
a2..

'pegawai' tersebut adalah seorang lelaki bernama syaiful ( ni tengok kat resit Lesen ) ..

En Bajet : Sambil ambil Lesen saya..dia bertanya ' nombor berapa? '
Saya : Ha??? ( saya tak berapa fokus pada dia sebab fikiran ngah melayang)
En Bajet : Nombor giliran berapa??

Saya : Sekarang lah.. sambil cari nombor tu..( malangnya saya tak ingat nombor tu dan dah letak pon kat dalam bakul kat sebelah )..sambil ckp nombor yang ada 82 tadi laa..
En Bajet : Tak ingat dia cakap ape..tapi cara dia cakap seolah2 yang sy ni potong queu orang lain..lagi2 bila saya tak dapat cakap berapa nombor saya..
Saya : Giliran saya lepas auntie td..( dah mula geram )
En Bajet : Senyum sinis sambil kawannya di sebelah..perempuan...kawannya ckp nombor yg saya sebut sebelum ni yang ada 82 tu adalah nombor giliran ya
ng dia pegang
sambil tunjuk nombor tu..pastu ada orang cakap ' tak ada orang, tak apelah kan '
Saya : Menahan tangis sambil cakap ' kalo nak, saya ambil no baru '
En Bajet : Pandang kawan dia n kawan dia yang perempuan menyebok itu ckp..' buat je la'..
Saya : Tahan diri dan hanya mampu bersabar..

apa yang sy yakin..memang itu nombor sy sebab auntie tu yang lambat ba
ngun bila nombor dia dipanggil..auntie tu hanya bangun bila nombor sy dipanggil..jadi sy biarkan lah auntie tu berurusan dahulu..salahkah saya??

takkan saya nak malukan diri sendiri untuk ke kaunter walaupun masa tu bukan nombor sy..sy pon tahu la bagaimana rasanya bila orang lain potong queu sy..


satu lagi..masa itu..memang tiada orang yang nak berurusan di kaunter yang sy tengah berurusan tapi kenapa En Bajet itu masih lagi nak mengatakan sedemikian?????!!memang tiada orang pon yang tengah tunggu..

kalo ada..tak apalah dia bersikap sedemikian..

tak pernah seumur hidup saya diperlakukan sedemikian..macam sy ni seorang yang tak tahu etika dan adab..

tak apela..Moga Allah yang membalasnya..


7 comments:

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.eleh, x sedar diri
.pdhal kerani pos je
.mau kene lempang en bajet tu
.eh bukan encik tapi SI bajet
.HAHAHA

Nadhirah~" said...

sis intan : tu la..sktnya hati Allah je yg tau..

LoveIsPurple said...

uishhh,,saje je tu,abg tu nak ngorat ira kot..hhahah

LoveIsPurple said...

si bajet tu nak ngorat ira kot..gagagga

Fiq said...

Sabar beb...

^nad!ya^ said...

adoi...mmg cam tu ira.....diorang ni kadang2 layan kite cam kita x berpelajaran je tau..ish2..nadiya lak yg geram bace ira nye entry ni....mesti down giler kan tyme tu....sedeyh pun ade....ish..xpatot r diorang ni....eeiii...kerani jer pon (haa...amik ko..!!!)

byk kali dah nadiya tgk kejadian cam ira ni..wpun kes nye lain...depan mata nadiya...ish2..bukan kat kuantan la....kat ganu.... de satu kes tu..cyan kat pkcik tu...~sedeyh sgt rase tgk dia kene herdik2 ngan org yg jage jage kaunter tu...~lau cam tu..dah kire kes aib...adoi..lau yerk kot..pkcik tu clap...xkanlah xleh nak ckp leklok kan....konon...promosi abis2san kat tv.."BUDI BAHASA BUDAYA KITA" ceh........ .....mmg geram sgt tgk tyme tu...ye la..pkcik tu nye muka mmg sedeyh giler r...xpasal2 kene tengking...huish..nadiya ckp kat mmber nadiya tu..."ish...adegak aku antar komen lam surat khabar ni...layanan buruk di pejabat pos...biar diorang kene...."...huhu...x tp antar pun..~

Nadhirah~" said...

nani : ngorat cara kasar ek??huhu..sorry xberminat..huhu..:P

fiq : sabar tu..kalo x, sabar da lama da..

nadiya : ntahlah nadiya..1st time seumur hidup..memang diorang ni xtau adab agaknya..ira xleh terima langsung..very sad n very poor to him..no manners..

. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails