.Awesome Blogger.

Monday, February 9, 2009

. Masa Semakin Berlalu..^_^ .


last week aku blk ke kg halaman..means kg my mom membesar..
kat melaka je...hehe...da lama xblk...rasa rindu plak nk blk...

well makwe(nenek) aku da lama xder....so umah tu paksu aku yg duduk...

paksu aku ni adik bongsu my mom...dlu dok kat area umah aku kat selangor gak..
anak2 dia pon my mom yg jaga dlu...so anak2 dia@spupu aku ni mmg rapatlah sgt2 ngan aku..

dr abg long , aqil smpaila amira ni...tp ktowang pggil mia je..

rasanya baru smlm mia ni still merangkak...bertatih..xpndai cakap..


ni mia waktu setahun lebey...comey kan??ehhehe

tp skg ni dia da berlari n tersangatla petah bercakap....mcm2 word da kuar dr mulut dia...

wahh...aku sgt teruja ada sepupu yg membesar di hadapan aku...dr kecik mmg aku tgk dia smpaila skang ni...

sebenarnya aku xsangka....bila dia membesar tu bermakna aku pon smakin matang ataupon umur da semakin bertambah...huhu...( xnak ngaku da tua...huhu..)


ni plak mia skang...bakal berumur 3thn pd bulan mei nt...da pandai posing n bgaya..hehe

tp bile tgk dia da semakin membesar baru aku sedar yg aku skang ni da masuk ek usia 20-an..

wahhh sgt teruja n xsangka...
aku igt lagi zmn2 persekolahan aku dlu...pnuh dgn warna-warni...mcm2 warna ada..hehe..

kenakalan, kedegilan , kemalasan , kepontengan semua ada la...aihh mcm2 kisah waktu aku skolah dlu....malu rasanya kalu diingat kembali...+_+..

bila da usia da semakin meningkat ni...semua kenangan2 tu akan dijadikan sebagai memori plg indah dlm hidupku....

dan ianya akan dijadikan sebagai pengajaran buatku supaya aku akan lebih memahami perasaan yang dialami ibu dan bapaku bila aku berkahwin kelak ( insyaAllah ) dan aku akan lebih memahami perasaan anak2 di usia sedemikian ( ikrar bakal ibu yg berdedikasi..hahaha )

ape2 pon...

aku gembira kerana hidupku pnuh dengan bunga-bunga yang berkembang mekar walaupun adakalanya bunga ini akan menguncup , layu dan jatuh ke bumi namun akan aku hadapinya dengan penuh ketabahan dan kecekalan...

aku sendiri xtahu bila kematian akan menjemputku namun yg pasti aku harap aku mampu menjalankan tanggungjwab seorang anak yg baik kepada kedua ibu bapa ku , anak saudara yg baik pada semua pak cik dan mak cik ku , adik yang baik kepada kakak ku , adik yg baik kepada abg2 n kakak2 sepupuku , kakak yg baik kepada adik2 sepupu2 ku...

namun yang paling penting....hadapi kehidupan ini dengan penuh ceria...jadikan setiap hari yang dilalui sentiasa dipenuhi dengan memori2 yang indah dan manis utk dikenang oleh orang lain...

senyum sokmo bak kata owg ganu..=)

until we meet again..^_^

No comments:

. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails