.Awesome Blogger.

Sunday, July 22, 2012

.Kisah Hari Guru.



Salam semua..:)..dah lama Ira tak update entry kan jadi memang cerita dah basi la..hihihi..maaf la ye...kali ni Ira nak mencoretkan tentang kenangan kisah Hari Guru untuk tahun pertama Ira berada dalam profesion keguruan ini..


16 Mei 2012..Tahun ini merupakan tahun pertama Ira menyambut hari guru...sebagai seorang guru baru yang mengajar murid Pendidikan Khas, Ira memang tak mengharap untuk dapat hadiah sebanyak guru2 baru yang lain yang mengajar murid biasa ( aliran perdana )...nama pon mengajar kelas Pendidikan Khas, jadinya murid-murid  ini memang tak / kurang memahami apa itu Hari Guru yang mana murid lain akan menghadiahkan sesuatu buat guru yang disayangi / mengajar mereka sebagai tanda penghargaan buat guru berkenaan walaupun tidak diminta oleh para guru :)

Memang hari berkenaan adalah hari para guru jadi kami disambut dengan meriah, siap ada perarakan lagi..Ira tak ada gambar la pula..huuuu...yang pasti ianya merupakan kenangan indah untuk dikenang...pihak kantin pon sponsor 2 kek untuk kami, bank rakyat kalau Ira tak silap pon menghantar 1 kek SR yea untuk kami..memang seronok..kebetulan bulan sebelum tu Ira dan 2 orang rakan guru yang baru 'posting' dapat durian runtuh (gaji sedebuk 4 bulan ), kami pon sponsor makanan hari guru pada waktu rehat..ada pulut kuning, mee goreng, apam polkadot..hihi..kami makan makanan yang agak ringan sebab petangnya Ira ada hi-tea di Tropicana Golf Resort..

Nama pon Hari Guru kan jadi semua guru 'dibuli' yang mana mesti mengadakan 1 persembahan bebas untuk menghiburkan para murid...kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan..disebabkan sekolah Ira kecil je, gurunya pon tak ramai..ada 5 kumpulan je yang mempersembahkan pelbagai jenis persembahan seperti wayang kulit, lakonan, mendeklamasi sajak, tarian moden, tarian ago go..hihihi..kelakar tau tapi seronok..masa ni lah nak tengok cikgu sporting..hehehe..cuba teka kumpulan Ira buat persembahan apa?:p...Ira bagi klue melalui gambar di bawah..hihi

jeng jeng jeng :p..siap ada wig lagi..ahha
Ira bersama murid Tahun Enam..:p

 Kumpulan Ira..:)..without props...haha

Hadiah No 1 untuk persembahan..cer teka..hihi

Apa pon Ira seronok..walaupun maluuuu kot..hehe..pertama kali dan Ira masih lagi diusik dengan kejadian mempersembahkan persembahan ___________ sehingga kini...rasa nak sorok muka dalam almari je lagi2 bila ada cikgu praktikum yang rakam video..maluuu..hukhuk

Terima kasih buat murid-murid yang menghadiahkan Ira bunga-bungaan, coklat, tempat letak pen, bekas kaca..Ira dapat dari murid-murid di sekolah dan juga di tuisyen...terima kasih yang tak terhingga..apa yang Ira harapkan bukanlah hadiah tetapi kesungguhan mereka untuk belajar bersungguh-sungguh sehingga berjaya..

Salam Ramadhan hari kedua :)

41 comments:

sitinuraffizza said...

kne bt persembahan menari kah? hikhik
btw, cntk bj ira.. :)

Boni Kacak said...

saya nak coklat sikit..hahaha

Cik TeN10 said...

Ira menari ??? Tak pun deklamasi sajak ? Betul tak ? Betul tak ? :D

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Tahniah dpt no.1..tarian apa erk ira persembahkan.. :)

CikZaitul said...

tau..
adakah theme HINDUSTAN mera bhai ??

kekekkekekeke

khairul akmal bin azman said...

mak ai..
cikgu dah macam anak murid da tue

azizah :) said...

wah..cantik la cikgu ira ni...ehhee

Cik Rongoks said...

cikgu ! comel la cikgu :))

ira, nnt check nama pemenang kt blog ika yer ^^

khairunnisa ♥ said...

Ira cantik :) selamat hari guru ^_^

P/s : salam Ramadhan. terima kasih utk hari tu :)

Marya Yusof said...

As salm Ira,

Cutenye wig tu :))

Happy Belated Teachers Day & Salam Ramadhan :))

tirahzairi said...

best la buat persembahan....hihi

Nini D.. said...

comel cikgu kita ni :)
Selamat menunaikan ibadah puasa ya

Gen2Merah said...

wahhh, teringat plak saya sambutan hari Guru bulan Mei lalu.. penuh dengan syahdu dan tangisan bila murid2 sanggup berbaris menghadiahkan guru2 bermacam2 pemberian.. sungguh menarik..

selamat berpuasa cikgu

ieda said...

menari ke ??

salam kenal dikkk ;))

Ardini Humaira said...

comelnye cikgu :)

O CIKTEDDY said...

ni mmg citer basi dah..haha *gurau je kak comel*

salam ramadhan kak ^^

comel le akak ni sih.

Puan Kutu said...

bestlah jadi cikgu.setiap taun dpt hadiah.hehe..

group ira buat persembahan apa tu?nyanyi2 ekk?

Leeya Hezlin said...

bestnya cikgu ira sambut hari guru ya..
siap menang no 1 lagi..
hmm persembahan apa ye??hmm

shahrazali said...

persembahan nyanyian akustik ker??hehe...

selamat berpuasa ira....semoga terus cemerlang menjadi guru cemerlang..

Tukang Karut said...

hai cikgu comel...

nuyui a.k.a miss YUI said...

ololo..cikgu pon dah mcm anak murid aje tgk ni..hihi. psembhana apakah itu.. wah2.

eB said...

tringat ms akak jadi chekgu dolo.. chekgu lg kecik dari student. ha3...
student form 6.. bygkan? ;p

LubLy said...

bestnye dpt memori baru..slmt bpuasa dear!

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

x der video ker nak tgk???
pandai ker main gitar???
sukerrrr teirngin nak belajaq main gitar gak ngeee

HeNRieTTa JoSe said...

uiks...macam baca puisi diiringi gitar oleh cikgu laen jew...hehehe....xpela....pengalaman kan...pndai plak suruh murid...bila cikgu yang kena...baru best....

Salam Ramadhan...

msredcheesecake said...

Persembahan apa? Nyanyi ek? Menang lagi tu, mesti best...

Aishah Jahirah said...

owh nak teka apa ni...persembahan bersajak, menyanyi ke?ke betul mcm diaorg teka menari...eh ira la bg jawapan...mesti tepat..;p

J.Syazwana said...

comel nye cikgu ira ni. hehehe

selamat berpuasa :)

cinta siswi said...

huuu.. msti kakak siswi yg comel nie menari-nari kgkung kn..hihi..

gadisBunga™ said...

hai cikgu!

saya masih kontek dengan cikgu yang mengajar saya tahun 3,4,5,6 tau!

Semut Senyum said...

buat ago-ago kan? kan? ehhehe... msti masih bersemangat cikgu muda ni kan... =)

E'in said...

ira wat persembahan ape? upload laa kat sini.. heeeee

Qu azniza ;) said...

teruskan menabur bakti
selamat.. hari guru

Asrul "iLham" Sany said...

Best jd cikgu ms orng panggil 'cikgu' sweet. ..:-)

nur adilah said...

selamat berpuasa kak :)

Pykaa Pdott said...

bestkan jadi guru , tringin jgk nak jdi guru , ape pon salam ramadhan ea cikgu . hee :)

khaifaiz said...

hai cikgu ira... hehehe

aReLaN said...

best pe dapat hadiah banyak2.sekali setahun je student leh tengok cikgu2 kesayangan mereka beraksi kan.heheh

Boni Kacak said...

tawaran kad raya masih lagi terbuka

miss Fyqa said...

nak hadiah jugak! ehhehe

mama aini said...

like cikgu ira..

. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails