.Awesome Blogger.

Saturday, January 22, 2011

. Mendung sudah berarak lalu langit semakin cerah .


Salam semua..


Maaf sangat kepada yang berkunjung ke sini tapi Ira tak datang jenguk balik..


Dah lama tak online ni.. J


Macam-macam benda dah berlaku dan ianya telah menawarkan hati Ira untuk online..ehehe..


Betul laa… sebenarnya Ira demam…nak tekan butang on kat lappy pon tak larat! :P..apatah lagi online kan.. maaf banyak-banyak!


Tajuk untuk entry ni memang Ira sangat-sangat bermaksud..eh betul ke ayat ni?heheh.. siapa yang faham tu faham la kan??kalau tak faham boleh tanya.. Anak murid tak faham, cikgu kena lah terangkan kan??ehehe…


Banyak benda berlaku dan Alhamdulillah ianya semakin baik dari hari ke hari.. kadang-kadang kita telah membuatkan orang lain salah faham dengan diri kita dan tugas kita ialah menerangkan dengan sejujur-jujurnya apa yang sebenarnya supaya orang tersebut faham……. Kalau tidak, anda akan berasa di dalam hati anda itu satu keadaan yang sangat menyakitkan di mana ianya akan hilang setelah anda berterus terang


Blog Ira ini bukanlah 100% diari hati Ira.. ada perkara yang boleh ira kongsikan bersama anda semua tapi ada juga yang terpaksa Ira pendamkan sendiri…… Ianya adalah untuk kebaikan bersama…. Mungkin dulu Ira terlalu out spoken @ terlalu jujur dengan mencurahkan semua rasa hati Ira di sini… tapi bila usia semakin menginjak ke alam dewasa ( belum 23 lagi tapi rasa macam dah tua sangat!ehee ), Ira mula merasakan yang ianya terlalu peribadi dan boleh menjadi kesan yang amat dasyat kepada orang yang tertentu..


Mesti korang tertanya-tanya kan?ehehe.. manusia mana yang tidak mempunyai masalah..pasti semua merasakan sama seperti Ira.. tapi ianya terpulang kepada diri kita.. samada kita berhadapan dengan masalah itu ataupun lari dan ianya tetap menjadi masalah kepada anda.. Renung-renungkan..


Setiap yang berlaku dalam hidup Ira, sememangnya memberikan Ira 1001 perasaan yang tak dapat nak diungkapkan dengan kata-kata.. Ira bersedih, Ira kecewa, Ira terasa seperti sangat mementingkan diri sendiri dan selalu menyusahkan orang lain.. apa yang dapat Ira katakan, jika anda rasa Ira menyusahkan hidup anda, sila bagitahu Ira dengan cara yang baik.. Ira boleh terima..


Sekian.




p/s : Lagu kegemaran dengan rum8 syg, E.. lagu yang ira rasa mempunyai melodi yang menenangkan Ira buat masa ini…




12 comments:

-nadia- said...

btol...x semua masalah kite dapat cerita kan..:)

sy pun suke lagu ni..best giler kan..:)

iRa~" said...

nadia ;
:)
betull..
anda memahami apa yg ira hendak sampaikan..hehe..

yappp..suka sgt!melodi la..hehhe..

khairunnisa ♥ said...

be patient ira ^__^

gembira, tak semuanya bahagia.
sedih, tak semuanya derita.

Allah sayangkan hambahamba-Nya :)

-nadia- said...

hee..
pham skit2 je...teka je lah kan..~
biase lah...mmg btol la..kite xleh luah semua kat blog..nnti lain jd nye..:)

iRa~" said...

nisa ;
thanks nisa..
memang ira akan ingat benda tu..
thanks sesangat.. :)
hidup ni macam roda..
ada ms kita di atas dan ada ms kita di bawah kan..
apa-apa pn sabar je yang termampu..
kan??

iRa~" said...

nadia ;
heee..
yap2...
tp ira tau nadia ada tulis psl ira kat blog kan?hee..

-nadia- said...

sbb nadia nk ira bce..hehe...
hahha..tau2 je..pasal dia...
ntah2 bkn../hee..:P


ntah la..mase tu sedih sgt sbnrnye..
bile ira ckp sal "dinding"...hmm..
nadia pun malas tau..sbb lau fikir ..sure sdih giler2...tu pas tu amik langkah nk senyap je...biar mase tentukan..
then ..bile bace pm ira yg paling latest pas tu..nadia lagi lah sebak..sbb ira ngah de probkan..nadia kusutkan lagi.sory sgt

iRa~" said...

nadia ;
hehehe..
baca...
alaa tau...
haha..:P..tau sgt la..huuu

huhu.....
ira sbnrnya ckp gtu spaya nadia xrs mcm tu....n jdi mcm dlu..
tp xsangka plak nadia rs lain..huhu..
sorry la k....hehehe..
tp mmg ms tu ira sedih gile..
ira nangis gila2..
nsb baik ms tu iqmal ada..dia da tdo ms tu tp bila ira ckp ira sedih, iqmal bangun pastu dia la dgr..:)

-nadia- said...

owh..
sedih sal ape sbnarnye??

hope ira dah ok kan...:)

iRa~" said...

nadia ;
mood ms tu mmg da sedih..
pastu jd hal ira ngan classm8 ira yg mmg ira sentap gile...
sedih sgt..
rs camtu sbb ira anggap dia kwn yg baik ngan ira n xkan bkira ngan ira..
tp sbnrnya adalah sebaliknya..
mmg tersedu2 la nangis..
dah 12 lbih da ms tu..
bnda tu jd dlm kul 2 kot...ditahan2 smpai mlm pastu mmg teruk la jadinya kan..

iRa~" said...

nadia ;
mood ms tu mmg da sedih..
pastu jd hal ira ngan classm8 ira yg mmg ira sentap gile...
sedih sgt..
rs camtu sbb ira anggap dia kwn yg baik ngan ira n xkan bkira ngan ira..
tp sbnrnya adalah sebaliknya..
mmg tersedu2 la nangis..
dah 12 lbih da ms tu..
bnda tu jd dlm kul 2 kot...ditahan2 smpai mlm pastu mmg teruk la jadinya kan..

✿ CikCimi said...

jgn sdeh3 ea ira.
mslh msty ade jln pnyelesaian.
:)

. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails