.Awesome Blogger.

Sunday, October 30, 2011

. Ubat cegah Kanser | Cancer Cureness .


salam dan selamat pagi! Info ni sangat berguna dan tambahkan pengetahuan kita..

baca tau!



Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuan penyelidikan tentang khasiat buah ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia , dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis , dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini :

i) Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.

ii) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.

iii) Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.

iv) Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika . Buah Graviola telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.

2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!

3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.

Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib” ini,selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung mengenai hal ini ? Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita, kehidupan kita, dikendalikan oleh yang memiliki wang dan kekuasaan!

Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen pembunuh sel kanser yang berkesan!Tapi… kisah Graviola hampir berakhir disini. Kenapa?

Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semulajadi untuk ubat adalah DILARANG dipatentkan.


Sejak 1976, Graviola telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang berbeza. Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam Graviola, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan terapi kemo!

Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun Graviola mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.




kredit to : PenyuXP

Lagi Info : Halaqah.net


15 comments:

Hanih Borhan said...

SubhanAllah...buah ni pun jarang2 bley jumpa sekarang ni kan?...

Wanie said...

jap2, xkan la kot?huhu..klu betol nape pesakit kanser macam x amalkan pn makan buah ni..ke khabar angin?pelik2..benda baik patut disebarkan..

eRza farEeha said...

nice info...
kne amalkn ni..hehehe..:)

♥cmª shIemª♥ said...

byk khasiat buah ni..
lg pun buah ni sedap..
cma sukeeee mkn..


tq for sharing.. :)

Cik Purple Pinkypuff said...

wow.. unik dan hebat! :)

ILA HonEyBuNNy said...

banyak juga khasiatnya....boleh bgtau sapa2 yg sakit neh..;-)

cik mun said...

mun ske buah ni..tp susah nak jumpe..

Juliet_iRa~" said...

Hanih Borhan ;

aah kan2...

susah nak jmpa buah ni..

tp ira suka..;p

jarang da org tanam kan..

Juliet_iRa~" said...

Hanih Borhan ;

aah kan2...

susah nak jmpa buah ni..

tp ira suka..;p

jarang da org tanam kan..

Juliet_iRa~" said...

wanie ;


yapp ira pon br tau tu pon bc kat fb...rmai y xtau...

kita xtahu keberkesanannya tp kita blh usaha kan..cuba la war2kn pd penghidap kanser..mn tau dgn kuasa Allah sembuh..

lagipun buah ni tak boleh dipatenkan..seperti y telah diterangkan di atas...ada sebab nape dia xwar2kan secara maksimum..

Juliet_iRa~" said...

eRza farEeha ;

yap..
jom amalkan...

:D

Juliet_iRa~" said...

♥cmª shIemª♥ ;

ira pon suka makan..hee..
tp jarang jumpa da...
sll minum jus dia je..huuuu

welcome!

Juliet_iRa~" said...

Cik Purple Pinkypuff ;

heee...
amalkan k!

Juliet_iRa~" said...

ILA HonEyBuNNy ;

tu la..
br tau gak..huu

war2kan k..:D

Juliet_iRa~" said...

cik mun ;

suka gak...

aah kan...kena tanam la kita..heee

. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails