.Awesome Blogger.

Saturday, June 20, 2009

. Mari Belajar Memasak! .


mari2..
hari ini kita belajar memasak yea..
sape suka makan spaghetti??angkat tangan!!
haa kamu..
suka yea..
hari ini bukan nak ajar masak spaghetti yang biasa tu..
yang tu da biasa sgt..
kali ni kita belajar masak spaghetti goreng ok??
bahan2 yang diperlukan adalah :

bawang putih..antara 5-6 ulas..hiris bawang putih @ cincang dadu untuk ditumis nanti..

spaghetti yang telah direbus..mesti kena ada ni..huhu
ni daging burger...potong dadu...tak pun boleh juga guna daging atau isi ayam ok..ikut suka..
kiub ayam samada maggi ke knorr ke...pon ikut suka...
cili api..kalo nak pedas la..hehe

ni plak lada hitam yang telah ditumbuk halus...ikut kesesuaian...


lastly..daun sup/parsli yang telah dicincang halus..xhalus pon??haha..sukati la nak potong cane pon..=p


CARA MEMASAK :
1. letak sedikit minyak di dalam kuali dan tunggu hingga panas..
2. tumis bawang putih sehingga naik baunya..
3. masukkan kiub ayam maggi / knorr.. 1 kiub sudah memadai..tapi ikut kesesuaian la k..
4. setelah bahan-bahan tersebut garing dan naik baunya, masukkan isi ayam atau daging burger ke dalam bahan tersebut
5. tunggu sehingga isi ayam atau daging tersebut masak atau separuh masak kemudian masukkan spaghetti yang telah direbus..
6. setelah itu, masukkan cili api dan lada hitam..kalo nak pedas, letak banyak sikit..tapi letak sikit pon dah berasap..hoho
7. hias spaghetti goreng dengan daun sup/parsli..
8. siap dan boleh dimakan...



inilah hasilnya...yummy...





3 comments:

PHIRDOTE said...

nt i cuba k :D

miss_eliana said...

mcm sedap jew...
tetibe terasa lapa.. ngee~

NaDhiRaH~" said...

mr phirdote..
silakan..=D

miss eliana..
sedappp...hehe..kalo yg suka pedas2 tu shud try..hihihi..

. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails