.Awesome Blogger.

Sunday, November 6, 2011

. 1 Hari di Hari Raya Aidiladha .



salam semua..:)

selamat hari raya aidiladha!!

mesti makan banyak kan hari ni?haa esok kena pergi jogging ni..heee..;p...Ira pon makan banyak juga tapi tak lah sebanyak hari raya aidilfitri..;p..

Ira sangat eksited nak kongsi cerita ni dengan korang semua..hee..sebab pertama kali tengok lembu disembelih! sebelum ni tak pernah pon...wuuu..sebab takut...;p

lembunya kecil aja tapi dia tak melawan sangat..hee..tapi Ira takut nak dekat2...so snap2 dari jauh je..fuhh darah dia tercalit2 kat lantai dan rumput..banyak woo..

jom tengok gambar! masa tengah sembelih Ira tak berani dekat..hehehe..so gambar lepas dah kena sembelih la..;p



2 gambar atas ni masa lembu ni menghabiskan sisa-sisa terakhirnya..kesiannya..:((

masa untuk melapah! Ira tolong timbang dan masukkan dalam beg plastik..best lah pulak..hee..

para ibu sedang hiris bawang, halia nak buat sup!

masa agihan kepada jiran setempat..;p..Ira ikut sekali naik kereta masa pergi agih ni..hehehe..

Ira la pencatit no rumah dan jalan yang telah diagihkan..kenapa Ira? sebab Ira cikgu...cisss..ni p.cik2 tu yang suruh..;p...ayah Ira pon suruh ikut..*abaikan tulisan hodoh!*

lepas dah sembelih lembu, sama2 masak sup tulang dalam periuk besar! :)


akhirnyaa..

sup tulang + lemak2 lembu..yummy..;p

makan dengan roti Perancis plak..eh tak ada ek roti Malaysia??huhuhu

korang tengok tak lembu kena sembelih? cepat2 cerita kat Ira....


psss : Ira nak exam 9hb ni tapi baru nak study..wuwuwu :(..

pss lagi : Sorry yang tag Ira nanti lepas exam Ira jawab tau! Thankss yang join GA Ira..sgt menggalakkan! hampir nak tamat dah tu..;p..nah strawberry sorang satu..heeee

psss lagi lagi : masa kena sembelih Ira tak cakap kesian sbb tak nampak pon lembu tu disembelih sbb dok jauh kan..bila dah lepas tu br kesian..huhu..yeke tak boleh mkn dgg tu kalau ckp kesian?sorry tak tahu pon..:((



bye!



15 comments:

Dalila Hamid said...

Salam Aidiladha... :)

syahirooAhmad said...

alololo.sweetnye jalan cerita raya dia.. :) i like!

pakcik tak sempat dok tengok sembelihan.. duk umah men ngan anak buah.. :) sebab petang diorang dah nak berangkat ke kampung yang lain pula.. :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Salam Aidiladha ira.. ^_^

klu akak..memang tak berani tgk lembu kena sembelih..tak kuat..bukan jer akak..hubby pun sama.. ^_^

gadisBunga said...

sebenarnya lembu tu bila disembelih, dia tak rasa sakit dah sebab saraf sakitnya kita dah potong. itu la keindahan sembelihan secara islam.

selamat hari raya aidil adha ya. :)

Wanie said...

ira pencatit?cayalah ira..comel tulisan..wewitt..salam aidil adha..:)

dhiera said...

masa kecik2 dulu ada tengok orang sembelih lembu~ dah besar ni tak pergi pun sebab takut kesian. klo kesian, tak boleh makan katanya. tak tahu lah!

salam aidiladha ye dear~

ciK LyndaWawa said...

selamat hari raya..=]

yen(toka ziizokukuto) said...

bab tengok lembu kena sembelih ni,,ermm,,,mng payah sket,,,ayah saya nak ajar pun,,saya taknak,,heheheh

fadh leyanie said...

salam aidiladha,sup tulang best woo,,
semoga berjaya dalam exam :P

Anak Wak Mail said...

amboi..sedapnya makanan dia..;)

selamat hari raya!

J.Syazwana said...

kite pon tengok org korban dari jauh je. hehehe

sitinuraffizza said...

salam aidiladha cikgu! (:
eh2, rumah ira ea bt korban? waaa, rugi fza xjd jiran ira. HIHI
syg, lain kali xmo ckp kesian ea. kl ckp, iktnye kmu dh xle mkn tau dging 2. HUHU

nurkaloi said...

wahh qurban kat umah jer eaa
^__^ slmat hari raye ea

Cik Ecah said...

sedap lak nmpak sup daging mkn dgn roti tu ~~~

KhaiRin said...

salam aidil adha...

. Follow on FB .

. Our Story .

Daisypath Next Aniversary Ticker
Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails